štvrtok 5. januára 2017

Latinčina

Ahojte,
keďže som sľúbila pokračovanie o ďalších predmetoch, tak dnes o niečo kratší článok o latinčine.

  Tento predmet narozdiel od kolegov v Brne či inde je u nás len jednosemestrálny. Takže je do vás podstatne viac informácii natlačených za kratší čas :D  Skladá sa len z cvík, ktoré sú každý týždeň, prednášky nie sú. Trvá hodinu a pol, najprv sa robia cvičenia a ku koncu hodiny sa vysvetlí nové učivo, ktoré si doma naštudujete spolu s novou slovnou zásobou, aby ste vedeli robiť nasledujúce cvičenia. 


https://zielonemorze.tumblr.com/post/163366225821/1100-latin-and-books-from-my-local

  Počas semestra sú 2 zápočty. Nie je tam žiadny limit koľko bodov musíte mať, ale doležitý oznam – body ktoré dostanete vám pomôžu pri skúške. Započítavajú sa vám do hodnotenia na skúške a čím viac bodov získate tým lepšie ohodnotenie získate aj na skúške. Samozrejme môžete ísť na skúšku aj s 0 a aj tak ju spravíte, ale verte mi oplatí sa učiť priebežne a zbierať body. 

  Z latinčiny je možné ísť na predtermín, ja som túto možnosť využila a neľutujem, aj keď miestami som si hovorila že som blbá a ako to chcem všetko aj zápočty aj predtermíny zvládnuť. Ale zvládla som to a tak vám zľahka zosumarizujem čo vás čaká na skúške. 

  Na skúške máte hodinu, ale určite skončíte skôr. Nemáte s tým toľko čo robiť. Test pozostáva z piatich úloh : 1. preklad latinských spojení do slovenčiny
2. preklad slovenských spojení do latinčiny
3. Diagnózy – jedna krátka a jedna dlhá
4. Recept – vyskloňovať a správne napísať číslovky
5. Rôzne slovné spojenia – hlavne ochorenia a iné dôležité veci aj pre budúcu lekársku prax, ktoré máte preložiť buď z latinčiny do slovenčiny alebo naopak.

https://outlook.wustl.edu/2011/apr/vesalius/

  Test nie je nič hrozné ani ťažké, ale určite treba vedieť slovnú zásobu a podľa akého vzoru sa slovíčko skloňuje, vedieť koncovky a rod daného slova. Čiže čím menej slov sa naučíte, tým horšie test spravíte. Je to v podstate len na vás. Na začiatku semestra som neverila, že sa na test dá naučiť za tri dni, ale pokiaľ sa pravidelne učíte na hodiny a nekašlete na to, tak áno aj popri škole sa na test naučíte za tri dni s prehľadom. Tento predmet vás zaručene nebude zúfalo stresovať a nebudete mať z neho nočné mory. Stačí sa len učiť :D

  A na záver musím povedať, že je fajn čítať niečo z medicínskeho prostredia a nemusieť googliť čo je to emphysema a phlebitis :D 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...