nedeľa 11. júna 2017

Lekárska chémia

Ahojte :)

    Dlhšie som nič nové nenapísala, ani k sľúbeným predmetom, ktorými som si prešla a mám ich úspešne za sebou. Buď nebol čas, alebo chuť, alebo sa to krásne prelínalo - keď nebol čas napadali mi skvelé veci alebo keď už som mala ten čas, tak som sa samozrejme pustila do iných vecí. Takže znova ožívam a idem vás oboznámiť tentokrát s predmetom Lekárska chémia.



  Podľa novej akreditácie nám pribudol tento „ krásny a nádherný“ predmet, ktorý mnohých študentov znechutil, iných obral o spánok, ale celkovo nič dobré do života nepriniesol. Skôr to bolo také menšie peklo....a kládol sa na tento predmet veľmi veľký dôraz, aspoň u niektorých cvičiacich. Čiže sme sa dostali do stavu, že sme sa venovali viac chémii ako napr. anatke, ktorá ma aj viac kreditov, ako tento predmet. Ale čo už...


http://weheartit.com/entry/281060712?context_query=chemistry+notes&context_type=search

   V skratke – mal to byť predmet na úrovni stredoškolskej chémie...to sa síce hovorí, ale neverte tomu. Začína sa anorganikou, kde sa naučíte okrem iného aj latinské názvoslovie, rátajú sa príklady (čiže ak ste sa rozhodli na prijímačkách vykašľať na príklady a dúfate, že vás to nedostihne, omyl moji zlatí, dostihne...a budete rátať. Pripravte sa na to psychicky už teraz.), preberajú sa veci ako kyseliny, zásady, pH, tlmivé roztoky, kinetika, termodynamika atď. Z toho je aj 1. zápočet. Potom sa prechádza na organiku, začína sa sacharidmi a končí enzýmami. Z organiky sú dve zápočty, pričom prvý zahŕňa sacharidy – nukleové kyseliny a posledný je zväčša z enzýmov a praktických úloh z protokolov.
  Na cvičení, ktoré trvá hodinu a pol ( ale zakaždým sa natiahne lebo sa nestíha) sa na začiatku píše test z predchádzajúcej témy – trvá cca. 10 minút a na našom cviku boli 3-5 úloh. Potom nasleduje praktická úloha. U niektorých cvičiacich by ste mali vedieť o akú tému ide, mať k nej základné vedomosti a nebyť zaskočený, keď sa vyučujúci niečo pýta. Následne daný pokus urobíte, vysvetlí sa (alebo aj nie) o čo tam šlo a vy potom zdŕhate odtiaľ len čo všetko upracete a ste pustení na slobodu. Doma samozrejme musíte dorobiť protokol, zapísať namerané hodnoty, sem tam nakresliť grafy a urobiť záver. Pozor, záver má byť krátky a vystižný, nanajvýš 5 viet a nie to čo som zo začiatku robila ja, keď som si to pomýlila s esejou :D. Cvičiacemu sa to nechce čítať a nemá to význam písať celý postup, ktorý je mimochodom v zadaní protokolu. Stačí podstata. Avšak keďže som nikdy niečo také nerobila na gymku, tak som písala všetko ešte aj ako som čo kde a kam nalievala. Tomu sa radšej vyhnite pre vlastné dobro.
Zápočty sú ... no zabijácke. Ako na každom predmete záleží od cvičiaceho, aj tu to tak bolo, keď raz schytáte niekoho kto tú chémiu hrotí a záleží mu na nej tak proste tie zápočty tak aj budú vyzerať. Tu musím povedať, že sa mi nepáčilo, že to bolo nespravodlivé, lebo niektorí s inými cvičiacimi mali ľahšie otázky, menej sa tú chémiu drvili a mali aj lepšie výsledky. Ale celkovo to bolo miestami dosť drsné, na zápočty som sa neuveriteľne drvila a som šťastná, že po skúške mám od toho pokoj (do septembra, potom ma zničí biochémia).


http://weheartit.com/entry/292738536?context_query=chemistry&context_type=search

  A k hodnoteniu chémie asi toľko : ak chcete byť pripustení ku skúške musíte mať z malých testov (tie ktoré sa píšu na začiatku hodiny) 60%, takisto musíte mať 60% aj zo zápočtov, a na konci pred Vianocami sa robí z praktických úloh, ktoré ste robili počas roka kolokvium. Potiahnete si tému, urobíte pokus a vysvetlite princíp. Po splnení týchto troch kritérií hor sa na skúšku.

  Skúška: zlo, zlo, zlo najvyššieho rádu. Keďže som z prvého termínu vyletela, tak som sa jej venovala dlhšie ako príprave na biofyziku, ktorá je hlavná skúška zimného semestra. A že som jej mala plné zuby ani vravieť nemusím. Na skúšku odporúčam učiť sa len z Guzyho, všetky veci vyťahujú práve z neho...to som na prvom termíne nevedela a tak som len pozerala, že odkiaľ niektoré veci berú.....A na čo sa zamerali ? Na všetko. Od anorganiky (hlavne termodynamika a kyseliny) po reakcie a vzorce organiky až po biochémiu - sacharidy, lipidy, enzýmy, nukleové kyseliny....Odporúčam sa zbaviť tohto predmetu čo najskôr, aby vás zbytočne neoberal o spánok a pokoj duše.

Knihy : Lekárska chémia Guzy a Lekárska biochémia Dobrota

Toť k môjmu "milovanému" predmetu asi všetko :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...